User-experience

چگونه سئو می تواند تجربه مشتری را بهبود بخشد؟

الگوریتم های موتورهای جستجو می توانند بین سایت های مفید و سایت های مملو از کلمات کلیدی به منظور جذب ترافیک تمایز قائل شوند.

مصطفی یوسفی - طراحی سایت - سئو - دیجیتال مارکتینگ - برندینگ

توسط مصطفی یوسفی

سئو در مورد بهینه سازی وب سایت ها برای موتورهای جستجو است،

اما موتورهای جستجو در خدمت انسان هستند و برخی از آن انسان ها مشتریان شما هستند.

بهترین مکان برای پنهان کردن یک جنازه، صفحه دوم گوگل است.

بهبود سئو به نوبه خود می تواند تجربه مشتری شما را بهبود بخشد.

با این حال، با توجه به تغییر رفتار کاربران، موتورهای جستجو ثبات ندارند.

آنها از تعدادی فاکتور برای تعیین نحوه رتبه بندی سایت ها برای شرایط خاص استفاده می کنند

و آنچه که یک کاربر می بیند (بسته به تاریخچه جستجوی آن فرد) ممکن است با نتایج یک فرد دیگر متفاوت باشد.

با این حال، سئو فقط به این معنی نیست که وب سایتتان را در معرض دید مردم قرار دهید.

بلکه در مورد ارائه اطلاعات قابل اعتماد، به روز و یک تجربه کاربری خوب برای جستجوگران است.

الگوریتم های موتورهای جستجو می توانند بین سایت های مفید و سایت های مملو از کلمات کلیدی به منظور جذب ترافیک تمایز قائل شوند.

چگونه سئو می تواند تجربه مشتری را بهبود بخشد؟! سئو در مورد بهینه سازی وب سایت ها برای موتورهای جستجو است،

اما موتورهای جستجو در خدمت انسان هستند و برخی از آن انسان ها مشتریان شما هستند.

بهبود سئو به نوبه خود می تواند تجربه مشتری شما را بهبود بخشد.

با این حال، با توجه به تغییر رفتار کاربران، موتورهای جستجو ثبات ندارند.

آنها از تعدادی فاکتور برای تعیین نحوه رتبه بندی سایت ها برای شرایط خاص استفاده می کنند

و آنچه که یک کاربر می بیند (بسته به تاریخچه جستجوی آن فرد) ممکن است با نتایج یک فرد دیگر متفاوت باشد.

با این حال، سئو فقط به این معنی نیست که وب سایتتان را در معرض دید مردم قرار دهید.

بلکه در مورد ارائه اطلاعات قابل اعتماد، به روز و یک تجربه کاربری خوب برای جستجوگران است.

الگوریتم های موتورهای جستجو می توانند بین سایت های مفید و سایت های مملو از کلمات کلیدی به منظور جذب ترافیک تمایز قائل شوند.

از آنجایی که محتوای عالی و یک سایت با عملکرد خوب بهترین راه برای جذب مشتریان بالقوه است،

منطقی است که سئو به این رفتار پاداش دهد.

با یک رابط کاربری عالی یک رفتار حرفه ای با بازدیدکنندگان داشته باشید

چگونه بهینه سازی موتور جستجو می تواند تجربه مشتری شما را بهبود بخشد؟ در اینجا چند نکته و ترفند وجود دارد.

اگر رابط کاربری وب سایت شما نامرغوب باشد، امتیاز سئو آن منعکس کننده آن خواهد بود.

سایت هایی که پیمایش آنها دشوار است – چه از طریق پیوند ضعیف یا طراحی – توجه بازدیدکنندگان را برای مدت طولانی به خود جلب نخواهند کرد.

نرخ پرش و مدت زمان حضور آن‌ها در وب‌سایت دو عاملی هستند که بر سئو تأثیر می گذارند:

هر چه میزان حضور آنها کمتر باشد، امتیاز کمتری خواهد داشت.

با یک رابط کاربری عالی یک رفتار حرفه ای با بازدیدکنندگان داشته باشید

برای اینکه بینندگان خود را در سایت خود درگیر نگه دارید، تجربه آنها را ارزشمند کنید.

مطمئن شوید که پیمایش به صفحات خدمات شما آسان است و آن صفحات آموزنده و مفید هستند.

با جاسازی رسانه های غنی مانند تصاویر، اینفوگرافیک ها و ویدیوها توجه کاربران را به خود جلب کنید.

در هر صفحه محتوا، با کلمات کلیدی مرتبط و برای بهبود خوانایی و رتبه بندی کلمات کلیدی به صورت ایده آل صفحات را با سرفصل ها و زیر سرفصل های مفید تقسیم کنید.

 متادیتا را فراموش نکنید(به عنوان مثال، توضیحات صفحه که در نتایج جستجو ظاهر می شود) و همچنین پیوندهای داخلی و خارجی را شامل شود.

اگر در سنجش میزان موثر بودن رابط کاربری خود مشکل دارید، سایت خود را با رقبای خود مقایسه کنید.

موارد زیر را در نظر بگیرید:

آیا می توانید آنچه را که به دنبالش هستید به سرعت پیدا کنید؟

اگر شما، صاحب کسب و کار، نمی توانید آنچه را که به دنبالش هستید در سایت خود بیابید، مشتریان شما چه شانسی دارند؟

آیا طراحی سایت شما به روز است؟

اگر سایت شما به نظر می رسد که گرد و غبار جمع می کند، نرخ پرش آن منعکس کننده آن است. بدین معنی که مدت زمان حضور کاربران در سایت شما کاملاً این مسئله را به شما نشان می دهد و این فقط یک مسئله زیبایی شناسی نیست. وب سایت هایی که سال ها به روز نشده اند ممکن است ایمن نباشند یا به درستی در دستگاه های تلفن همراه بارگیری شوند.

همچنین توجه داشته باشید که به گفته آژانس SEO Hennessey Digital، همه موتورهای جستجو با ترافیک موبایل یکسان برخورد نمی کنند. چندین دستگاه را در چندین موتور جستجو تست کنید تا مطمئن شوید سایت شما به درستی بارگیری می شود.

آیا لینک سایت شما HTTPS دارد؟

HTTPS لایه ای از رمزگذاری است که تراکنش های آنلاین را بسیار ایمن تر از HTTP می کند. بدون آن، مشتریان نمی خواهند اطلاعات کارت اعتباری خود را وارد کنند یا محصولاتی را از سایت شما خریداری کنند. از سال 2018، گوگل سایت های غیر HTTPS را به عنوان غیر ایمن علامت گذاری کرده است که به نوبه خود بر عملکرد SEO تأثیر می گذارد.

آیا لینک سایت شما HTTPS دارد؟

ادامه دارد…

امتیاز دهی به این مطلب
5/5
اشتراک گذاری
Share on linkedin
LinkedIn
Share on telegram
Telegram
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on print
Print

IB40 | 2021-2022